WZMOCNIĆ GŁOS NIEMOCNYCH. WDROŻENIE KLUCZOWYCH STANDARDÓW OPIEKI

Projekt stanowi kontynuację procesu standaryzacji opieki w domach prowadzonych przez Fundację L’ARCHE. Dotychczas opracowano dokumenty opisujące 20 standardów i 192 kryteria.

Projekt jest realizowany w ramach programu Obywatele dla Demokracji, finansowanego z funduszy EOG. Liderem projektu jest Fundacja L’ARCHE, a partnerem Fundacja Mariahuset z Oslo w Norwegii. Organizacją współpracującą jest Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej.

SKRÓCONY OPIS PROJEKTU

Projekt stanowi kontynuację rozpoczętego w 2012 r., nowatorskiego w Polsce procesu standaryzacji opieki w małych domach dla osób z niepełnosprawnością intelektualną. Rezultatem dotychczasowej pracy są dwie publikacje (w wersji pełnej i uproszczonej) zawierające 20 standardów i 192 kryteria. Niniejszy projekt rozpocznie fazę wdrażania i obejmie 7 placówek w 4 województwach, 30 os. z niepełnosprawnością intelektualną, 40 pracowników i 10 wolontariuszy. Działania, wspólne z Norwegią i we współpracy z MPiPS, włączą uczestników do współdecydowania o wewnętrznych procedurach wdrażających kluczowe standardy oraz podniosą ich kompetencje.

KRÓTKIE PODSUMOWANIE ZAKOŃCZONYCH DZIAŁAŃ W PROJEKCIE

Projekt stanowił kontynuację rozpoczętego w 2012 roku nowatorskiego w Polsce procesu standaryzacji opieki w małych domach dla osób z niepełnosprawnością intelektualną. Rezultatem pierwszej fazy działań było opracowanie i opublikowanie 20 standardów i 192 kryteriów w wersji pełnej i uproszczonej (dla mieszkańca domu).

W drugim etapie przystąpiono do fazy wdrożeniowej. W ramach niniejszego projektu wybrano kluczowe standardy i rozpoczęto ich wdrażanie, czyli wypracowanie i zastosowanie wewnętrznych procedur oraz programów/szkoleń. Proces objął 7 placówek w 4 województwach. Działania podejmowane były wspólne z partnerem z Norwegii – Fundacją Mariahuset oraz we współpracy z MPiPS. Fundacja Mariahuset wniosła do projektu swoje doświadczenia dotyczące opieki w małym domu oraz najlepsze praktyki deinstytucjonalizacji z Norwegii, która wdrożyła ten proces najwcześniej w Europie. Przekazano szereg własnych doświadczeń, m.in. dotyczące radzenia sobie z agresją oraz trudnymi zrachowaniami osób z niepełnosprawnością.

Ważnym elementem procesu wdrażania były konsultacje mające na celu włączenie osób z niepełnosprawnością, pracowników i wolontariuszy do współdecydowania o wewnętrznych procedurach. Odbyło się 71 spotkań konsultacyjnych, w których udział wzięło 30 osób z niepełnosprawnością intelektualną, 56 pracowników i 27 wolontariuszy. Dzięki takim działaniom podniesiono świadomość i wiedzę tych grup osób w zakresie jakości opieki oraz możliwości współdecydowania o powstających w ramach Fundacji wewnętrznych procedurach.

Do najważniejszych rezultatów należy: opracowanie i dopracowanie szeregu procedur w ramach 6 grup standardów (np. przyjmowanie osoby z niepełnosprawnością do domu L’Arche; rola asystenta domu); przeprowadzenie wewnętrznych szkoleń (np. towarzyszenie i wspieranie mieszkańców domu); opracowanie materiału pomocniczego (280 stron) w trakcie wdrażaniu standardów opieki w domach L’Arche i wydrukowanie go dla placówek Fundacji; dodruk publikacji standardów w liczbie 1000 sztuk; upowszechnienie standardów podczas 13 spotkań ze środowiskami m.in. naukowców, studentów oraz rodziców osób z niepełnosprawnością (łącznie 319 osób); utworzenie nowej witryny internetowej Fundacji L’ARCHE (wraz z podstroną projektu) oraz bloga i Facebooka dedykowanego funkcjonowaniu domów L’Arche, w tym standardów opieki. Projekt m.in. przyczynił się do znacznej profesjonalizacji działań podejmowanych przez  Fundację L’ARCHE.


MATERIAŁY WYPRACOWANE W PROJEKCIE 

Zachęcamy do zapoznania się z przykładowymi materiałami pomocniczymi przy wdrażaniu Standardów… w naszych domach.

materiały cz. 1 – przewodnik asystenta – przykład

materiały cz.2 – seksualność

materiały cz.3 – zachowania trudne

materiały cz.4 – ewaluacja

materiały cz.5 – formularze

Powyższe pliki są fragmentami całości opracowanych materiałów, stanowią podstawę do dalszej pracy nad opracowywaniem dokumentów przydatnych przy dalszym wdrażaniu Standardów. Ze względu na stale prowadzone prace nad powyższymi materiałami, dostęp do ich pełnych wersji jest możliwy po indywidualnym kontakcie z Sekretariatem Fundacji L’ARCHE, pod adresem mailowym: fundacja@larche.org.pl.

Materiał dotyczący ewaluacji

Współpraca z ekspertem ds. ewaluacji i ekspertem ds. formacji w dziedzinie opracowania profesjonalnych materiałów dotyczących ewaluacji personelu domów Fundacji L’Arche. Proces tworzenia materiałów uwzględniał stworzenie rysunków pomocniczych do wypełniania arkuszy przez osobę z niepełnosprawnością intelektualną. Uwzględnia postulat wykorzystania autoewaluacji jako efektywnego środka wsparcia personelu w zachowaniu trwałości zaangażowania.

Przewodnik Asystenta

W porozumieniu z ekspertem ds. formacji opracowano Przewodnik asystenta oparty o praktykę i doświadczenie wprowadzania nowego personelu w podmiotowe świadczenie usług dorosłym osobom z niepełnosprawnością intelektualną. Materiał zawiera szereg wskazówek dotyczących problemów życia codziennego, konkretnych sytuacji spotykanych w domach Fundacji L’Arche. Materiał został opatrzony odniesieniem do zapisów Standardów odnoszących się do prezentowanych w danym dziale tematów. Ponadto ta sekcja materiałów zawiera w sobie również role asystenta domu, odpowiedzialnego za dom i koordynatora asystentów, co ma zapewnić lepsze planowanie świadczenia usług i usprawnić komunikację pomiędzy personelem.

Materiał dotyczący zachowania trudnego i agresywnego  (Standard 5: Personel, Standard 6: Ochrona i obrona) oraz materiał dotyczący wsparcia mieszkańców domu w zakresie radzenia sobie z seksualnością( zwłaszcza kryterium 2.8 Standardów)

Opracowano przy współudziale profesjonalistów posiadających odpowiednie wykształcenie lub doświadczanie, materiał odpowiadający na trudności zgłaszane w trakcie konsultacji z pracownikami bezpośrednio zaangażowanymi w pracę z osobami z niepełnosprawnością intelektualną. Materiał zawiera zarówno część teoretyczną jak również rozwiązania praktyczne, scenariusze spotkań wspierających itp.

Materiały inne – formularze

Po wynikach konsultacji postanowiono przemodelować materiał dotyczący Indywidualnych planów wsparcia, uszczegółowić formularze zawierające podstawowe informacje na temat osoby z niepełnosprawnością intelektualną oraz Paszport komunikacyjny.

Materiał został opracowany w formie formularza o strukturze zapewniającej wykorzystanie go na etapie planowania i usprawniania usług świadczonych osobom z niepełnosprawnością intelektualną.


WSPÓŁPRACA Z UCZELNIAMI  I INNYMI OŚRODKAMI

W trakcie projektu udało nam się nawiązać współpracę z różnymi placówkami, instytucjami i środowiskami zainteresowanymi standardami jakości życia w małych domach pomocy, np. Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu, Katolicki Uniwersytet Lubelski, Uniwersytet im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, Fundacja „Bardziej kochani” itp. Łącznie przeprowadzono 13 spotkań indywidualnych i grupowych, w których wzięło udział 319 osób. Ostatnie spotkanie na tym etapie odbyło się w ośrodku „Radość Życia” w Sandomierzu. Poniżej zamieszczamy fotografie z kilku wydarzeń, w czasie których mogliśmy powiedzieć trochę więcej o naszych Standardach.


POWOLI KOŃCZYMY PROJEKT

W dniach 11-14 stycznia 2016 odbyło się spotkanie przygotowujące do zakończenia projektu, który nastąpi w kwietniu br.

Trwa współpraca z uczelniami w zakresie promowania standardów opieki w małych domach dla osób z niepełnosprawnością intelektualną. Prowadzone są wspólne działania z uczelniami w Poznaniu, Lublinie i Warszawie. Planowane są jeszcze spotkania w marcu i kwietniu w Warszawie, Sandomierzu, Gdańsku i być może ponownie w Poznaniu.

Ostatnio konsultowane były w naszych wspólnotach zapisy standardu VI i VII. Powinniśmy jeszcze popracować nad opracowaniem procedur zarządzania w sytuacjach wysokiego ryzyka.

Kończymy prace nad materiałami merytorycznymi, czyli Przewodnikiem Asystenta, który łącznie będzie obejmował około 200 stron. Podczas spotkania zespół ds. Standardów zaakceptował przedstawione materiały, choć prace nad ich doszlifowaniem będą trwały do połowy lutego. W kolejnym etapie nastąpią prace graficzne i edytorskie.

W najniższej części strony www można znaleźć nowy załącznik, którym jest wyciąg z rządowych dokumentów norweskich nt. opieki nad osobą z niepełnosprawnością (opracowane przez T. Kaczorek).


SPOTKANIE PARTNERÓW PROJEKTU

W dniach 2-4 października 2015 odbyło się spotkanie przedstawicieli Fundacji L’ARCHE (Zespołu ds. Wdrażania Standardów) z przedstawicielami Fundacji Mariahuset. Spotkanie składało się z dwóch części – wizyty we Wspólnocie w Śledziejowicach oraz obrad nad wdrażaniem standardów w Krzeszowicach. Gościliśmy Kari – przewodnicząca Zarządu Mariahuset, Johna – wieloletniego asystenta oraz Teresę Annę – długoterminową wolontariuszkę wspólnoty w Oslo.

 


KOLEJNE SPOTKANIE ZESPOŁU DS. STANDARDÓW

W dniach 5-8 maja 2015 odbyły się dwa wydarzenia: spotkanie i szkolenie Zespołu ds. standardów. Tym razem dojechała nasza Pani szkoleniowiec, która pomagała członkom Zespołu uporać się z kwestiami prowadzenia ewaluacji, dokonywania kontroli stanu wdrażania / utrzymywania standardów opieki, towarzyszenia osobom z niepełnosprawnością, itd. Poniżej zamieszczamy dwa nowe materiały.

 


WIZYTA W OSLO

W dniach 22-26 marzec 2015 przedstawiciele Fundacji L’ARCHE gościli we wspólnocie prowadzonej przez Fundację Mariahuset w Oslo (Norwegia), czyli u naszego partnera w projekcie „Wzmocnić głos niemocnych. Wdrażanie kluczowych standardów opieki”.

DOM MARIAHUSET

Dom wspólnoty w Oslo znajduje się w eleganckiej i zarazem starej części miasta. W domu mieszkają 3 osoby z głębokimi ograniczeniami fizycznymi i intelektualnymi. Asystentami są dwie osoby mieszkające w domu oraz duża grupa dochodzących wolontariuszy. W domu znajdują się pomieszczenia takie jak wszędzie, czyli np. salon, jadalnia, ale także jest kaplica i warsztat pracy. Obok jest także mały dom dla gości.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Wspierają L'Arche Polska (L'Arche Poland is supported by)

Regulamin płatności

Na stronie internetowej udostępniamy naszym Darczyńcom mechanizm płatności elektronicznych. Dostępne formy płatności to:

a. Karty płatnicze: Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro
b. Płatności online
c. Płatności mobilne BLIK

Podmiotem świadczącym obsługę płatności online drogą elektroniczną jest Autopay S.A..

W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez wpłacającego kartą płatniczą przyjmujący wpłatę dokonana zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Wpłacającego.

Nasza strona używa plików cookies (tzw. ciasteczek) w celu zapewnienia Użytkownikom odpowiedniej funkcjonalności. Mechanizm cookies nie jest wykorzystywany do pozyskiwania jakichkolwiek informacji o użytkownikach serwisu, ani śledzenia ich nawigacji. Pliki cookies nie przechowują żadnych danych osobowych, ani innych informacji pozwalających na identyfikację Użytkowników. Niektóre elementy naszej strony łączą się z zewnętrznymi serwisami (np. YouTube lub Google Maps), które podobnie wykorzystują pliki cookies do własnych celów. Każdy użytkownik może usunąć „ciasteczka” lub całkowicie zablokować możliwość korzystania z nich w ustawieniach przeglądarki. Więcej informacji zawiera nasza Polityka prywatności.

Polityka prywatności / Ochrona danych osobowych

POLITYKA PRYWATNOŚCI  
Fundacji  L’Arche 

1. Wprowadzenie

Fundacja L’Arche szanuje prywatność Użytkowników odwiedzających naszą stronę internetową. Gromadzone dane wykorzystywane są wyłącznie do celów administrowania serwisem oraz jego prawidłowego funkcjonowania. Nie identyfikujemy użytkowników strony na podstawie logów serwera, a żadne dane identyfikacyjne nie są przekazywane do podmiotów nieuprawnionych. Niniejsza polityka prywatności dotyczy wyłącznie strony internetowej zarządzanej przez Fundację. 

2. Administrator danych

Status administratorów w rozumieniu przepisów ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (dalej: „RODO”) przysługuje nam, czyli Fundacji L’Arche Polska z siedzibą pod adresem: Śledziejowice 336, 32-020 Wieliczka, KRS: 0000054452.
W dalszej części Polityki prywatności piszemy o sobie w pierwszej osobie lub określamy się jako 
„Administrator” lub „my”. 
Możesz skontaktować się z nami: 

  • listownie: Śledziejowice 336, 32-020 Wieliczka 

Wyznaczyliśmy również inspektora ochrony danych osobowych, z którym możesz skontaktować się pod adresem e-mail: iodo@larche.org.pl 

3. Cele, podstawy prawne, zakresy przetwarzania danych i okresy przechowywania danych

Administrator przetwarza Twoje dane w następujących celach: 

3.1. Korzystanie ze strony internetowej 

    • Zakres: dane techniczne (adres IP, data i czas połączenia, typ przeglądarki, system operacyjny, logi systemowe).  
    • Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes – zapewnienie działania strony, bezpieczeństwa systemów). 
    • Okres: do 12 miesięcy lub krócej – zgodnie z polityką logów serwera.

 

3.2. Rekrutacja przez formularz kontaktowy 

    • Zakres: imię, nazwisko, e-mail, treść wiadomości, CV, inne dane dobrowolnie podane. 
    • Podstawa: art. 6 ust. 1 lit. c RODO – w zakresie danych osobowych wskazanych  w przepisach prawa pracy (m.in. art. 22¹ Kodeksu pracy), art. 6 ust. 1 lit. a RODO – w przypadku przekazania dodatkowych danych osobowych, niewymaganych przepisami prawa, art. 6 ust. 1 lit. f RODO – jeżeli dane będą przetwarzane w celu ochrony prawnie uzasadnionych interesów administratora (np. obrona przed roszczeniami).  
    • Okres: 12 miesięcy od zakończenia korespondencji lub w przypadku rekrutacje cyklicznych do końca bieżącego procesu rekrutacji + 3 lata na obronę przed roszczeniami. 

 

3.3. Zgłoszenie wysłane przez formularz kontaktowy  

    • Zakres: imię, nazwisko, e-mail, treść wiadomości, inne dane dobrowolnie podane. 
    • Podstawa: art. 6 ust. 1 lit. f RODO (kontakt w sprawach zgłoszeń) lub art. 6 ust. 1 lit. b (działania przed zawarciem umowy – gdy dotyczy). 
    • Okres: 12 miesięcy od zakończenia korespondencji. 

 

3.4. Wpłata darowizny na rzecz Fundacji/Zakup biletów na wydarzenia organizowane przez Fundację / rejestracja na wydarzenia organizowane przez Fundację 

    • Zakres: imię, nazwisko, e-mail, numer telefonu, dane płatności, dane adresowe, dane uczestnictwa. 
    • Podstawa: art. 6 ust. 1 lit. b RODO (realizacja umowy), a w zakresie rozliczeń – art. 6 ust. 1 lit. c (obowiązek prawny), art. 6 ust. 1 lit. f (przekazanie podziękowań darczyńcom) w sytuacji przekazywania podziękowań masz prawo do zgłoszenia swojego sprzeciwu wobec przetwarzania w tym celu.  
    • Okres: 
      • dokumenty księgowe – 5 lat od końca roku podatkowego, 
      • pozostałe dane – do upływu przedawnienia roszczeń. 

 

3.5. Newsletter / komunikacja marketingowa 

    • Zakres: imię, nazwisko, e-mail. 
    • Podstawa: art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda osoby). 
    • Okres: do czasu wycofania zgody. 

 

3.6. Zgoda na rozpowszechnianie wizerunku 

    • Zakres: wizerunek w formie zdjęć, nagrań wideo, nagrań audio z wydarzeń. 
    • Podstawa: art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda osoby). 
    • Okres: do czasu wycofania zgody lub usunięcia materiałów. 

 

3.7. Cele archiwalne i dowodowe 

    • Zakres: dane wynikające z komunikacji, dokumentów, zgłoszeń. 
    • Podstawa: art. 6 ust. 1 lit. f (ochrona przed roszczeniami). 
    • Okres: do 6 lat. 

 

4. Odbiorcy danych

 Przy przetwarzaniu Twoich danych osobowych korzystamy z usług zewnętrznych dostawców, którym przekazujemy dane osobowe. Podmioty te działają na nasze zlecenie i w naszym imieniu, są to: 

  • firmy świadczące usługi IT, hosting i serwis strony, 
  • firmy księgowe, rozliczeniowe lub biura rachunkowe, 
  • operatorzy płatności (jeżeli dotyczy), 
  • podmioty obsługujące newsletter lub system rezerwacji biletów, 
  • fotografowie/twórcy wideo (jeżeli wykonują usługę w imieniu Fundacji), 
  • podmioty świadczące usługi pocztowe lub kurierskie, 
  • organy publiczne np.: organy nadzorcze, sądy lub urzędy w zakresie niezbędnym do zapewnienia zgodności z prawem właściwym lub wykonywania, dochodzenia lub obrony praw, jeżeli jest to prawnie dozwolone. 

Z każdym podmiotem zawarta jest umowa powierzenia przetwarzania danych, jeżeli jest to wymagane 

5. Dobrowolność podania danych

Podanie przez Ciebie danych jest: 

  • dobrowolne, ale konieczne do obsługi formularza kontaktowego, newslettera wpłaty darowizny lub zakupu biletów, udziału w rekrutacji 
  • w zakresie danych technicznych – automatyczne podczas korzystania ze strony. 

Pamiętaj jednak, że bez podania Twoich danych kontaktowych możemy nie być w stanie rozwiązać przedstawionej przez Ciebie sprawy. 

6. Przekazywanie danych od Państw trzecich

Korzystamy z narzędzi dostarczanych przez Google LLC, YouTube LLC oraz Meta Platforms Inc. W związku z tym dane mogą być przekazywane do państw trzecich (USA). Transfer odbywa się na podstawie standardowych klauzul umownych (SCC) zatwierdzonych przez Komisję Europejską oraz dodatkowych środków bezpieczeństwa zapewnianych przez dostawców. 

7. Prawa osób, których dane dotyczą

Przetwarzamy Twoje dane osobowe, dlatego: 

  • masz prawo dostępu do Twoich danych osobowych, 
  • możesz dokonywać ich sprostowania, 
  • masz prawo do przenoszenia danych 
  • możesz żądać usunięcia Twoich danych osobowych, gdy pozwala na to RODOprzepisy prawa, 
  • masz prawo ograniczenia przetwarzania, w zakresie określonym w RODO 
  • masz prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych 
  • masz prawo do wycofania zgody w dowolnym momencie – jeżeli dane przetwarzane są na podstawie zgody; wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania sprzed jej wycofania. 

Chcesz skorzystać z Twoich praw lub dowiedzieć się o nich więcej? Skontaktuj się z nami. Najlepiej pocztą elektroniczną na adres … Wszystkie nNasze dane kontaktowe znajdziesz powyżej. 

Skarga na przetwarzanie danych osobowych 

Przysługuje Ci prawo do złożenia skargi do organu nadzorczego, w szczególności w państwie członkowskim, w którym Państwo zamieszkują lub w którym miało miejsce domniemane naruszenie, jeżeli uważacie, że przetwarzanie dotyczących danych osobowych narusza ogólne rozporządzenie o ochronie danych.  

Organem nadzorczym do którego skarga może zostać złożona, właściwym dla kraju siedziby Administratora, tj. Rzeczpospolitej Polskiej, jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, a jego strona internetowa dostępna jest pod tym adresem: https://uodo.gov.pl/. 

8. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji i profilowanie

Administrator nie stosuje profilowania ani zautomatyzowanego podejmowania decyzji wywołującego skutki prawne wobec Użytkowników. 

 


POLITYKA COOKIES 
Fundacji L’Arche Polska 

 

1. Czym są pliki cookies?

Pliki cookies to niewielkie pliki tekstowe zapisywane na Twoim urządzeniu podczas korzystania z naszej strony internetowej. Zawierają informacje niezbędne do prawidłowego działania strony, analizy statystyk i dostosowywania treści. Cookies nie służą identyfikacji Użytkownika jako osoby – mogą jednak być powiązane z innymi informacjami i wówczas mogą stanowić dane osobowe. 

2. Kto jest administratorem danych?

Administratorem danych zbieranych poprzez pliki cookies jest: 

Fundacja L’Arche Polska 
Śledziejowice 336, 32-020 Wieliczka 
KRS: 0000054452 
adres email: fundacja@larche.org.pl 

W niektórych przypadkach dane mogą być również przetwarzane przez podmioty, których narzędzia są używane na stronie (np. Google, Meta). Szczegóły poniżej. 

3. Jakie cookies stosujemy?

3.1. Cookies niezbędne 

Niezbędne do prawidłowego działania strony, umożliwiają m.in.: 

    • wyświetlanie treści, 
    • bezpieczeństwo serwisu, 
    • obsługę formularzy, 
    • podstawowe funkcje platformy. 

Te pliki instalujemy bez Twojej zgody, zgodnie z prawem. 

3.2. Cookies analityczne (Google Analytics) – wymagają zgody 

Używamy Google Analytics do mierzenia statystyk odwiedzin i zapewnienia prawidłowego działania strony. 

Dane mogą obejmować: 

    • adres IP (zanonimizowany), 
    • dane o urządzeniu i przeglądarce, 
    • aktywność na stronie, 
    • przybliżone dane geograficzne (kraj/region). 

Podstawa prawna: Twoja zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO). 
Możesz ją wycofać w każdej chwili. 

3.3. Cookies marketingowe (Meta Pixel) – wymagają zgody 

Meta Pixel (Facebook) służy do: 

    • mierzenia skuteczności reklam, 
    • tworzenia statystyk odwiedzin, 
    • kierowania treści marketingowych. 

Podstawa prawna: Twoja zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO). 
Dane mogą być przesyłane do USA – zgodnie ze standardowymi klauzulami umownymi (SCC). 

3.4. Cookies związane z wideo YouTube – wymagają zgody 

Na stronie mogą być osadzone filmy z serwisu YouTube. YouTube może pobierać cookies w celu: 

    • wyświetlenia materiału, 
    • analizy statystyk odtworzeń, 
    • personalizacji treści w serwisie YouTube. 

Filmy powinny być osadzane w trybie „bez ciasteczek” (youtube-nocookie.com), ale YouTube i tak może przetwarzać dane Użytkownika. 

Podstawa prawna: Twoja zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO). 
Dane mogą być przesyłane do USA – zgodnie ze standardowymi klauzulami umownymi (SCC). 

3.5. Cookies Newsletter (MailerLite) – wymagają zgody 

Jeśli zapisujesz się do newslettera, MailerLite może ustawić cookies związane z: 

    • funkcjonowaniem formularza zapisu, 
    • potwierdzeniem zgody, 
    • monitorowaniem otwarć maili (jeśli wyrazisz zgodę). 

Podstawa prawna: Twoja zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO). 

4. Czy dane są przekazywane do państw trzecich?

Tak – narzędzia, których używamy (Google Analytics, YouTube, Meta Pixel, MailerLite), mogą przekazywać dane poza EOG, w szczególności do USA. 

Transfery odbywają się na podstawie: 

  • standardowych klauzul umownych (SCC), 
  • mechanizmów oferowanych przez dostawców usług, 
  • dodatkowych zabezpieczeń technicznych. 

 

5. Jak długo przechowujemy cookies?

Rodzaj plików 

Okres przechowywania 

Niezbędne 

od sesji do 12 miesięcy 

Analityczne 

1 dzień – 24 miesiące 

Marketingowe 

1 dzień – 24 miesiące 

YouTube 

zgodnie z polityką Google 

MailerLite 

zgodnie z polityką MailerLite 

  

6. Jak zarządzać plikami cookies?

Masz możliwość: 

  • zaakceptowania wszystkich cookies, 
  • odrzucenia cookies nie niezbędnych, 
  • dostosowania ustawień w banerze cookies, 
  • usunięcia cookies w swojej przeglądarce. 

Instrukcje zarządzania dla popularnych przeglądarek: 

  • Chrome: Ustawienia → Prywatność i bezpieczeństwo → Pliki cookie 
  • Firefox: Opcje → Prywatność i bezpieczeństwo → Ciasteczka i dane stron 
  • Safari: Preferencje → Prywatność 
  • Edge: Ustawienia → Pliki cookie i uprawnienia witryn 

Wycofanie zgody nie wpływa na legalność przetwarzania sprzed jej wycofania. 

7. Informacja o banerze cookies

Na naszej stronie stosujemy baner cookies, który: 

  • umożliwia akceptację lub odrzucenie cookies marketingowych i analitycznych, 
  • pozwala na zmianę preferencji w każdej chwili, 
  • działa zgodnie z wytycznymi UODO oraz EROD. 

Niezbędne pliki cookies instalowane są automatycznie, pozostałe — wyłącznie po wyrażeniu zgody. 

8. Zmiany Polityki cookies

Niniejsza Polityka może być aktualizowana w przypadku zmian technologicznych, prawnych lub funkcjonalnych. O istotnych zmianach poinformujemy Użytkowników.